Heeft jouw bedrijf een mobiele app nodig?

29 jul

Hoor je regelmatig dat andere bedrijven een app hebben en vraag je jezelf af of jouw bedrijf dit ook nodig heeft? Een app kent veel voordelen, maar past het ook bij jouw bedrijf? Wij vertellen je de voordelen en voor welke bedrijven een app verstandig zou kunnen zijn. 

Groter bereik 

Het doel van je bedrijf of organisatie is waarschijnlijk het binnenhalen of bereiken van steeds meer klanten. Door middel van een app zorg je voor een groter bereik, wat een positief effect kan hebben op je bedrijf. Waar een bedrijf voorheen door middel van de krant of reclameborden potentiële klanten wilde bereiken is het voordeel van een app dat je ook makkelijk met jouw potentiële klanten kan communiceren. 

Makkelijk informatie verstrekken 

Een app is het perfect platform om informatie te verstrekken aan je klanten. Nu vraag je je misschien af waarom een app naast een website nog nodig is. Dit komt voornamelijk doordat het gebruik van smartphones alleen nog maar toeneemt. Daarnaast wordt deze ook vaker voor aankopen en voor het verkrijgen van informatie gebruikt. Doordat een app direct op een smartphone staat zal de gebruiker deze eerder gebruiken om met je bedrijf te interacteren dan via je website. Daarnaast is het mogelijk om een pop-up te versturen wanneer er dringend informatie gedeeld moet worden. 

Herinneringen en afspraken inplannen 

Met behulp van een app kan je de gebruiker een reminder sturen om een afspraak in te plannen. Het versturen van een herinnering is een groot voordeel van het gebruik maken van de app. Nadat de herinnering is verstuurd is het makkelijk om via de app een afspraak in te plannen. Zeker voor bedrijven of organisaties die services aanbieden zoals een kapper is dit erg handig.  

Customer Relationship Management 

Door middel van een app kom je in het bezit van belangrijke klantinformatie. Deze kan worden gebruikt voor het personaliseren van jouw marketing. Daarnaast geeft deze informatie de mogelijkheid om op de juiste manier jouw klanten te bereiken en de relatie te beheren.  

Betere digitale ervaring 

Het bovenstaande zorgt allemaal voor een betere digitale ervaring van de klant. Misschien denk je dat dit voornamelijk interessant is voor commerciële bedrijven. Niets is minder waar. Apps kunnen bijvoorbeeld ook goed worden gebruikt in de zorg sector. Een zorg app is een goed middel om informatie te verstrekken of eHealth te geven. 

Het gedrag van bezoekers beoordelen 

Misschien wel één van de grootste voordelen van het aanbieden van een app voor jouw bedrijf is dat het veel data geeft over het gedrag van bezoekersAan de hand van deze data kan een usability onderzoek uitgevoerd worden. Deze inzichten kunnen vervolgens gebruikt worden om de customer journey te verbeteren.